HTML

APC UPS végleges elnémítása

2011.01.06. 13:30 | 4lewis | 5 komment

A karácsonyi szünetben volt időm ezzel bogarászni kicsit. Az évek óta nem használt, kb. 2005-ben vásárolt APC 500 wattos szünetmentest akartam betenni a NAS elé.

Az aksi már rég nem volt jó, komoly visszatartó erő volt az új beszerzése és ára. Szerencsére találtam utángyártottat (jó az nekem) bruttó 3800Ft-ért a gp.hu Bocskai úti üzletében. Aki nem járatos ezekben a dolgokban, (ahogy én sem voltam) azok kedvéért írom, hogy az ilyen APC aksiknak van egy száma. Ennek RBC2. De ez csak akkor érdekes, csak ha eredetit veszünk. Az ilyen aksik ugyanis szabvány méretűek és elég annyit mondani az akku boltba, hogy UPS-be kell és 12 voltos. Az "AH" (amperóra) meg minél több, annál jobb, mert annyival is tovább bírja, ha nincs áram. Ez 7AH-ás, de neten található 9AH-is, persze valamivel drágább.

A sípolást kellett már csak kiiktatnom valahogy, ami a szokásos éjjeli áramingadozáskor fordul nálunk elő és szépen fogalmazva: Felettébb zavaró!
Neten bogarászva találtam, hogy a hozzá adott APC PowerChute szoftver felületén ki lehet kapcsolni a sípolást. A munkahelyit (APC Back-UPS CS 650) gyorsan össze is kötöttem a géppel és láss csodát, sikerült!


A verziószám. De lényegében mindegy, mert az otthonin (APC Back-UPS CS 500) egyik verzióval sem volt lehetőség kikapcsolni, hiányzott ez a menüpont!

Így maradt a harapófogós megoldás: Ki kell tépni azt a szart belőle! Az idő bősége és barkácsolás élvezete miatt, persze inkább forrasztottam. Az alábbi képeken látható, hogy hogyan kell felnyitni a burkolatot és mit is kell eltávolítani.

Kapcsoljuk ki, húzzuk ki a hálózatból, majd az akkut távolítsuk el a készülékből!


A hátlap alsó negyedében ezt a két csavart kell kicsavarozni.


Ezután a felső részt nem csavarhúzóval kell kipattintani.


Először az egyes, majd a kettes nyíl irányában bontsuk ki a hátlapot.

Így.


A nyíl irányában az oldallapot emeljük fel.


Aki nem a harapófogós megoldást választja, annak velem egyetemben ki kell szedni az alaplapot. Ezt a pöcköt kell keresni, ebböl van kettő. A készülék eleje fele és hátul. A képen a hátsó van. Elég körömmel megtolni, és ki lehet óvatosan pattintani a lapot.


Ha minden jól ment, eljutottunk eddig az állapotig. A vezetékeket nem szükséges széthúzogatni a készüléken belül, meg amúgy is szép kis kupac így.


Itt a tettes!


Egy dizájnosabb kép.


Kiforrasztás után a hült helye.


Na itt sípolj!


Az új akku. Természetesen utángyártott!


Csussz..


Emlékeztetők! :)

Összekötve a NAS-sal!
Hú összedugtam vele, szépen elrendeztem a kábeleket. Az adminisztrációs felületen egyből megjelent a UPS és pár beállítási lehetőség. De sajnos pár nap után rá kellett jöjjek, hogy nem jó, mert amikor történik az ingadozás, a harmadik negyedik relé-kattanás után a NAS elveszti a szünetmentest. Tehát 2-4 bejegyzést még látok reggel a log-ban, (Rendszer napló) hogy áramkimaradás volt, de a készülék olyan, mint ha rá se lenne dugva. Kihúz bedug és újra látja. Reggel megint nem. Úgyhogy erről ennyit...
Fabrikáltam egy hosszabbítót, amit bedughatok a szünetmentesbe, így a UPC modeme, a router és a külsővinyó is már a CSENDES szünetmentesség előnyeit élvezheti.
...én meg pláne

A bejegyzés trackback címe:

https://unboxing.blog.hu/api/trackback/id/tr352564840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wr6golf 2011.05.03. 08:25:53

szia/sziasztok/ szereztem egy APC BACK-UPS CS 500-as szünetmentest de nem komunikál a gépel de ki deritettem hogy kell hozzá egy usb kábel de nem az a szabvány hanem valami más de nem tudom hogy kérjem a boldba tudnátok nekem ebbbe segiteni elöre is jöszönöm a segicséget

4lewis 2011.05.03. 10:51:50

@wr6golf: Szia! Az összekötést nem tartom égető problémának. Nem is javaslom, mert felesleges. A kábel elvileg arra szolgál, hogy ha dolgozol a gépen/megy a gép, áramszünet esetén, amikor már az aksik ki akarnának merülni teljesen, akkor küld egy jelet, és a windows lekapcsol. Na most. Ha dolgozol a gépen, akkor ott ülsz. Elmegy az áram, azt tuti észreveszed, mert vagy sípol az APC (vagy ha már a blogban leírtak szerint nem), elalszik a lámpa, TV, stb. S ekkor fogod és kikapcsolod a windowst. Általában aksitól függően van még bőven annyi időd, hogy ezt megtedd. Kilépsz a programokból, stb.

A sípolás kikapcsolásához már jobban kellhet a kábel, de az meg csak egyszer kell. Ha csak ezért kell, próbálj meg kölcsön kérni egyet.

Én beírtam a gugli-ba, hogy: APC USB kábel és vannak találatok. Keresni tuti lehet. De ha megelőlegezel nekem annyi bizalmat, hogy átutalod a postaköltséget, elküldöm az enyémet, mondjuk 200ft+postaköltségért, mert én nemigazán használom. De ha bemész egy PC boltba, biztos ott is segítőkészek lesznek, ha elmondod, hogy usb kábel kell APC ups-hez.

Nekem volt egy olyan eset, jó sok évvel ezelőtt, hogy töredezettségmentesítettem, a hálózat elkezdett ingadozni. Ekkor az ups védelemből össze vissza kapcsolgatja a relét(hálózat/aksi között kapcsolgat), hogy állandó feszültségen tartsa a számítógépet. Nos, mivel össze volt kapcsolva a géppel az usb-n keresztül, egyszer csak leállt a gép. Valami elcseszett jelet küldhetett a kábelen keresztül, a gép meg behalt. Persze az aksi benne nem volt lemerülve. A következménye az lett, hogy el se indult utána a gép, elszállt a vinyóm. Nem kevés adatot vesztettem. Ugye töredezettségmentesítés közbe nem szerencsés áramtalanítani. Na azóta emiatt és a fentebb leírtak miatt hülyeségnek tartom a kábelt.

Üdv.

wr6golf 2011.05.04. 14:23:45

szia természetesen meg elölegezem neked csak hova és hogy de ha meg mondod merre laksz el megyek én pesten lakom

wr6golf 2011.05.06. 13:57:50

szia tegnap meg oldodot a dolog kaptam bent a cégemnél egyet csak most az a kinom hogy nem találok hozzá drivert ebben esetleg tudnál segiteni?
süti beállítások módosítása