HTML

Globalsat BU-353 USB-s GPS vevő Unboxing

2010.10.11. 21:03 | 4lewis | Szólj hozzá!

Kamionos rokonomnak szerváltam egy ilyen GPS vevőt a laptopjához. Szempont volt, hogy a vevő tudja az NMEA szabványt és SiRF3 chipkészletre épüljön. Ezt a legtöbb térképszoftver felismeri.

Bluetooth-os vevőt egyáltalán nem akartunk, mert a 2db telefon, gps készülék, laptop töltői épp elegendőnek mondhatók, nem kell újabb vacak. No meg a bajlódás a töltésével, társítással, lemerüléssel. Ezt bedugjuk és kész. Működik, nincs vele gond. Lehetett volna még választani ilyen stick USB-s vevőt is, ami olyan, mint egy USB-s pen drive. De mit tegyen az ember, ha a laptopba dugva netán gyenge a jel. Vesz egy usb hosszabbító kábelt, hogy az ablakba aggassa. Ez eleve egy 1.5m-es kábellel szerelt. További pozitívum a gumis alja, ami nem csúszkál és a benne található meglepően erős mágnes, mellyel rögzíthető akár a tetőre, vagy valami fém felületre. Merthogy valamelyest vízálló is, bár én csak végszükség esetén tenném ki. Nem egy kültéri modell.

Szempont volt továbbá, hogy mivel az ilyen kütyük kissé idejemúltak, legyen hozzá Vista és Win7 telepítő (driver). A http://www.usglobalsat.com/p-62-bu-353-w.aspx oldalon van bőven, íme:

A márkája elvileg Globalsat. Bár a dobozon és a készüléken ez sehol sem látható. Ez valami licenszelt termék lehet, remélem azért nem hamisítvány, ahhoz drága volt. A globalsat.hu oldalon találtam a készüléket, de az 2005 óta nem frissült, így felhívtam az ott található telefonszámot és érdeklődtem mi újság kapható-e? A készséges úriember a chipcad.hu weboldalukra irányított, és ott rendeltem meg 10.750 plusz áfáért. Pár napon belül mehettem érte. Korrektek, gyorsak voltak, 5*! Ráadásul gyalog mentem, közel voltak. Micsoda ingyen reklám! :)

DDE! Megtaláltam a terméket a www.dealextreme.com-on is! Sajnos csak most, mert a 35 dolláros ár, ingyenes házhozszállítással eléggé kecsegtető! Hm-hm. Nem baj, így legalább van egy év garancia.

Win7-en(x64) és XP-n működött!! Az említett oldalról letöltött, az operációs rendszernek megfelelő driver telepítése után! A csakugyan letölthető kis "Utility" segédprogram segített a tesztelésben. Töltsétek le, egy kis exe az egész, nem kell telepíteni, csak kicsomagolni és futtatni. Elindít, scan port, megtalálja mondjuk a COM3-on, start gps és már tolja is az adatokat. Laptoppal ki kellett mennem szabadba, hogy lássa a műholdakat. Azt nem fényképeztem le, kimaradt, hogy a madzag mellett oldalt, a fedlap és az alj között, van egy piros ledecske. Elég cunci. Világít ha üzemkész és villog, ha van gps vétel, azaz tolja az adatokat. Nem erős, szerintem nem lesz zavaró vezetés közben este.

A telepítő CD-n csak az XP driver, a kis utility és a leírása van angol nyelven pdf formátumban. Internet mindenképp kell az új driverek beszerzéséhez.

Az angol nyelvű www.laptopgpsworld.com-ot érdemes bogarászni a laptopos gps-vevős témában, térképszoftverek ügyében.

Kicsomagolás, képek:

A bejegyzés trackback címe:

https://unboxing.blog.hu/api/trackback/id/tr252363868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása