HTML

Raidsonic Icy Box IB-LAN104 Unboxing

2009.11.04. 11:27 | 4lewis | 5 komment

Olyan USB HUB-ot kerestem, melyet rá lehet kötni a hálózatra>routerre és rá lehet aggatni az usb-s HDD-ket, az eGreat számára. Esetleg még egy nyomtatót. Tekintve, hogy azt írták, hogy fut rajta szerver, nem haboztam meg is vásároltam. Sajnos azonban az a nyomtatáshoz van. Azaz ez az eszköz nem "alakít ki" egy saját hálózatot, amire külön rá lehet csatlakozni, hanem ezt lehet a PC-n futtatott klienssel a PC hálózatává tenni. Magyarul a rádugott HDD-k csak addig láthatók az eGreatnek, amíg él a számítógépes hálózat, azaz be van kapcsolva a PC. De akkor felmerül a kérdés, hogy mire jó? Mert akkor ráaggatom az USB eszközöket a PC-re és megosztom. Pedig jó kis cucc lett volna.
Youtube házi videó róla.

A bejegyzés trackback címe:

https://unboxing.blog.hu/api/trackback/id/tr821504470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vati1978 2010.09.27. 21:58:17

Szia!

A leírás alapján arra jutottam, hogy az eszközre kapcsolt HDD esetében a pc-n kliens proginak kell futni ahhoz, hogy lássam a HDD. A kérdésem, hogy nyomtató esetében is kell kliens program?

üdv:
Vati

4lewis 2010.09.28. 09:55:58

@vati1978:
Szia!
Ezt az eszközt másnap visszavittem, mert routerre akartam csatlakoztatni, hogy a képen is látható módon rádugjak egy külső vinyót, hogy annak tartalmát el tudjam érni, mondjuk egy média tankról. De az eszköz egy PC-re telepített kliens program által(!) épít fel egy külön hálózatot. Tehát egy pc-nek mindenképp mennie kell, hogy fennmaradjon az icy box hálózata.

Én azt gondoltam, hogy az icy box-ba fut egy kis szerver, ami egy külön "non-stop" hálózatot képez. Így az a hálózat, illetve az icy box-ra rádugott eszközök láthatóak lennének bármilyen más hálózati eszközzel, mondjuk egy média tankkal.
De nem így van. Így nem is értem miért jobb, vagy különb ez, mint egy USB hub. Hiszen a működtetéséhez kell egy számítógép, amin fut a kliens programja, aminek fenn kell tartania az icy box hálózatát. Magyarán, ha nem fut egy pc-n a kliens program, akkor az icy box-ra bármit routeren keresztül, rádugsz, nem lesz látható. Akkor meg rádugom magára a PC-re a nyomtatót, vagy bármit és kész. Az a gép meg rajta van egy routeren és lehet is vele nyomtatni, vagy megosztani hálózaton keresztül.

Nyomtató az eleve szívás, mert a drivereit nem lehet rárakni az icy box-ra. Szal ez egy vacak. Hálózati nyomtatáshoz, amihez nem kell számítógép, egy olyan nyomtatót fogok venni, amit rá lehet dugni a routerre.

Ja, most nézem, a warning papír, amit lefényképeztem azt mondja, hogy csak háttértárat azaz pendrive-ot, vagy külső vinyót lehet rátenni, más eszközt (usb webkamerát stb: pl. nyomtatót) nem. Pont azért amit leírtam. Nagy csalódás volt nekem is ez a izé.

Üdv,
4lewis

4lewis 2010.09.28. 10:13:34

Francba, ez már egy éve volt és csak egy napig volt nálam, de volt valami nyomtatás cucc rajta. Ha ment a gép, azaz volt hálózata, rally drive vagy mi, akkor be lehetett lépni az icy box szerverre, http-n keresztül és ott a kezelőfelületen volt valami nyomtatás cucc. Elvileg mennie kell, mert a lefényképezett használati utasításon ez van:
IB-LAN104 allows
- to use a normal printer as a network printer

Azaz rádugva egy normál nyomtatót, hálózati nyomtató lesz belőle. De hogy a nyomtató esetében is kell-e hogy fusson a kliensprogram egy gépen, szerintem eléggé esélyes. Akkor meg rádugom arra a gépre a nyomtatót és kész. A nyomtató driverét arra a gépre kell tenni, amiről nyomtatunk.

ah mind1, remélem segítettem valamit..

vati1978 2010.09.28. 15:22:55

@4lewis:
Szia!
Köszönöm a segítséget, igazából megerősítettél abban, hogy maradok a régi technológiáknál. Azaz van egy p3-as Hp-s kisgépem, arra varázsolok egy Ubuntut, Sambával meg amivel kell és ez lesz az én kis NAS -om. Így nem kell egy rakás pénzt kiadjak, és azt konfigozok rá amit csak akarok. Hátránya az hogy, egy kisebb fogyasztású PC állandóan menni fog. A tápja 125 Wattos ennyit energia többletköltség meg azt hiszem belefér :-)
Még egyszer köszönöm a gyors választ.

Üdv:
Vati

4lewis 2010.09.28. 15:50:46

@vati1978:
Így van!

Ami viszont a gyári nas javára válik az alacsony fogyasztáson és a kevés zajon kívül, hogy laikusok is tudják kezelni, akik nem értenek a linuxhoz. De aki vágja, annak valszeg pénzpocsékolás.

Üdv,
4Lewis
süti beállítások módosítása